|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Casillas
Administrator Forum
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany:
Pią 13:56, 02 Lut 2007 |
|
Silnik STi jest jednym z wielu dowodów na ogromną moc drzemiącą w dwulitrowej jednostce napędowej ,,zwykłego" WRX. Co prawda jest to ten sam silnik, co u starszego brata (przyjmując, że Impreza jest rodzaju męskiego), jednak poważnie podrasowany. Zmniejszono masę ruchomych elementów silnika m.in.: kute tłoki, lżejsze korbowody, czy drążone zawory ssące, co umożliwiło szybszą reakcję na zmiany położenia pedału gazu. Podwyższona moc tylko do 265 KM (tylko, bo stare STi miało 280 koni na pokładzie) wymagała zmian w układzie ssącym, w którym zastosowano większy przekrój przewodów dolotowych, dostosowany do większego wydatku nowej turbiny współpracującej z powiększoną chłodnicą powietrza dolotowego. Moment obrotowy powyżej 300 Nm jest osiągany już od 2800 do 6200 obr./min., a jego maksimum to 343 Nm. Dzieje się tak za sprawą zastosowania zmiennych faz rozrządu. Taka krzywa momentu obrotowego świadczy, że samochód jest bardzo elastyczny i prawie zawsze gotowy do szybkiego ,,wyrwania" do przodu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
aris94
Uczeń
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8
|
Wysłany:
Sob 21:31, 03 Lut 2007 |
|
i to jest silnik boxer |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Havoc
Postepowy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/8
Skąd: Biaystok :)
|
Wysłany:
Śro 19:07, 07 Lut 2007 |
|
fajny
//Upomnienie za spam.Proszę o szersze opinie
Black |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|