Aston Martin DB9 - nowy model firmy Aston Martin Lagonda Limited. Pierwszy raz został pokazany na salonie samochodowym Frankfurt Motor Show w 2003 roku.
Od strony techniczno-konstrukcyjnej samochód jest spokrewniony pod względem konstrukcji ramy z modelem V12 Vanquish. Jednocześnie jest to pierwszy samochód który wykorzystuje zaawansowaną technologię spiekania ramy, VH Platform (Vertical - Horizontal). Rama, zawieszenie i silnik są wykonane z aluminium. Natomiast kolumna kierownicy i drzwi z magnezu. DB9 ma o 25% mniejszą masę i dwukrotnie większą sztywność od swojego poprzednika - DB7. Drzwi otwierają się do góry pod kątem 12 stopni. Ciekawostką jest deska rozdzielcza wykonana w technologii organicznej. Samochód uzyskał Idealny rozkład masy 50:50.
Pod koniec kwietnia 2006 roku został zaprezentowany dodatek do DB9 "Sports Pack". Zmniejszenie prześwitu o 6 mm. Nowe zawieszenie, sprężyny twardsze o 2/3. Nowe 19-calowe felgi z jednego bloku aluminium. Polepszenie przyczepność. Pierwsze egzemplarze poprawionego DB9 wyjechały w lipcu 2006 roku.
Silnik – typ/ cylindry/ zawory Benz. V12/ 48
Pojemność skokowa (cm3) 5935
Moc maksymalna (kW/KM/obr./min) 335/ 450/ 6000
Prędkość maksymalna (km/h) 300
Skrzynia biegów 6-biegowa, manualna/automatyczna
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (manualna/ automatyczna) 4,9/5,1
Długość x szerokość x wysokość (cm) 471 x 187 x 127
Masa własna 1710 kg
Napęd na koła Tył
Ogumienie przód 235/ 40/ ZR 19
Ogumienie tył 275/ 35/ ZR 19
Pojemność zbiornika paliwa (l) 80
Maksymalny moment obrotowy 570Nm / 5000 obr/min
Zawieszenie przód podwójne wahacze (z aluminium)
Zawieszenie tył niezależne podwójne wahacze (z aluminium)
Hamulce przód tarczowe wentylowan 355mm
Hamulce tył tarczowe wentylowane 330mm
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach