FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Audi A8 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Casillas
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Śro 18:25, 07 Lut 2007 Powrót do góry

Image
Największym i najbardziej luksusowym samochodem produkowanym przez Audi jest model A8. Do jego napędu stosowane są trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne.

Podstawowa jednostka znana jest z mniejszych modeli, w których jednak napędza najdroższe wersje. Ma ona pojemność 2800 cm3, moc 193 koni i moment 280 Nm. W połączeniu z manualną skrzynią biegów rozpędza ona auto do 236 km/h i pozwala na przyspieszanie nim do setki w czasie 8,4 sekundy. Dostępna jest oczywiście również przekładnia automatyczna. W tym przypadku 100 km/h osiągane jest po niecałych 10 sekundach od startu a maksymalna prędkość to 233 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,9 lub 10,7 litra. Kolejny motor, 3,7 współpracuje tylko z automatem. Jego moment maksymalny osiąga wartość 350 Nm i moc 260 koni mechanicznych. Parametry takie zapewniają świetne osiągi, 8 sekund trwa rozpędzanie auta do setki a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Niestety aby przejechać 100 kilometrów trzeba zatankować przeciętnie 11,5 litra benzyny, co jednak zważywszy na masę pojazdu i wielkość zastosowanej jednostki nie jest wartością dużą.

Dwuipółlitrowy turbodiesel o mocy 150 koni i momencie 310 Nm jest najsłabszym silnikiem stosowanym w modelu A8. Mimo to jego osiągi w zupełności wystarczają w codziennej eksploatacji. Producent określa prędkość na 220 kilometrów a przyspieszenie na 9,9 sekundy. Użytkownika ucieszy z pewnością niewygórowane zużycie paliwa. Auto zadowala się średnio nieco ponad 7 litrami oleju napędowego. Wyżej opisane dane dotyczą wersji 2,5 TDI z ręcznie sterowaną skrzynią, lecz na życzenie dostępny jest także automat. Jeszcze lepsze parametry osiąga jednostka wysokoprężna o pojemności 3300 cm3, w której zastosowano system common-rail i sprężarkę ze zmienną geometrią turbin. Moc maksymalna tego widlastego, ośmiocylindrowego silnika wynosi 225 KM a moment aż 480 Nm. Osiągi tak wyposażonej limuzyny sięgają pułapu samochodów sportowych. Sprint do setki zajmuje jej tylko 8,2 sekundy a prędkość maksymalna to 242 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9,7. Dotyczy to wersji quattro z automatyczną skrzynią tiptronic.

Topowa odmiana A8 to L 6,0 Quattro. Jest ona wyposażona w dwunastocylindrowy motor widlasty o mocy 420 koni i potężnym momencie obrotowym 550 Nm. Audi A8 6.0 L po ruszeniu z miejsca osiąga prędkość 100 km/h w mniej niż 6 sekund a ograniczoną elektronicznie do 250 km/h prędkość maksymalną uzyskuje w ok. 38 sekund.

Wszystkie silniki dostępne są również w odmianie Quattro, czyli z napędem na cztery koła. W topowej wersji, napędzanej przez potężny silnik o pojemności 4200 cm3, napęd na obie osie przenoszony jest poprzez przekładnię automatyczną. Silnik zastosowany w tej wersji uzyskuje moc aż 310 KM i moment 410 Nm. Sprint do setki zajmuje w tym przypadku 6,9 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona i wynosi 250 km/h. Spalanie benzyny w cyklu mieszanym wynosi prawie 13 litrów na 100 km.

Ponad pięciometrowe nadwozie prezentuje się niezwykle efektownie. Jego wygląd niewątpliwie wzbudza szacunek i zaufanie. Mimo masywnej sylwetki całość trudno uznać za ociężałą, wręcz przeciwnie - zachowuje ono wiele dynamiki. Wszystkie elementy płynnie się łączą tworząc jedną, bardzo efektowną całość. Lakierowane zderzaki zostały świetnie wkomponowane w bryłę nadwozia. Klasę A8 podkreślają takie elementy, jak: chromowane listwy ochronne, ramki okien czy obwódka kratki wlotu powietrza. Wewnątrz dobrze poczują się nawet bardzo wybredni użytkownicy, bowiem firma zadbała o wyśmienity komfort i dużą przestrzeń. Miejsca jest wystarczająco dużo, nawet dla osób bardzo wysokich i to bez względu na to czy zasiądą one z przodu, czy z tyłu. Ergonomia i jakość wykończenia nie wzbudzają najmniejszych zastrzeżeń. Także materiały, które tu zastosowano są najwyższej jakości. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna, fotele wygodne a kierownica doskonale leży w dłoniach. Wyposażenie seryjne stanowi sporą listę, wymienić można m.in. pełną elektrykę, wspomaganie, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, klimatyzację oraz radioodtwarzacz. Nie brak praktycznych schowków na drobiazgi, lampek do czytania mapy, czy wygodnych, składanych podłokietników. Dostępnych jest również wiele deseni tapicerek oraz wstawek ozdobnych. Do wyboru mamy najwyższej jakości welury i skórę oraz elementy drewniane dostępne w kilku wzorach i kolorach. Bagażnik Audi mieści spory ładunek: 525 litrów. Jest on bardzo praktycznie ukształtowany i świetnie wykończony. Nie zapomniano tu o jakże przydatnych schowkach oraz uchwytach i siatkach służących do mocowania przedmiotów. Bardzo ekskluzywnie prezentuje się nawet umieszczony obok koła zapasowego zestaw narzędziowy.

W zawieszeniu przednim zastosowano wahacz poprzeczny, teleskopowe amortyzatory i stabilizator. Z tyłu znajduje się oś wielowahaczowa, stabilizator i spężyny śrubowe. Obie osie wyposażono w bardzo efektywne tarcze wentylowane. Nad bezpiecznym zatrzymywaniem czuwa oczywiście elektroniczny system ABS.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin