FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Volkswagen Passat Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Casillas
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 18:43, 08 Lut 2007 Powrót do góry

Image
Najnowsza generacja Volkswagena Passata do sprzedaży weszła pod koniec 2000 roku.

Zastosowane w niej zmiany nie wyglądają na rewolucyjne, a jednak w aucie wymieniono ponad 2300 elementów. Patrząc na nadwozie zauważyć można kilka wyraźnych zmian. Najbardziej w oczy rzuca się oczywiście nowa, duża atrapa chłodnicy, która mocno wcina się w zderzak przedni. Po obu jej stronach znajdują się nowe, większe reflektory. Masywny przód wyposażono w lekko zmienioną maskę silnika z dość wyraźnymi przetłoczeniami. Linia boczna Passata nie uległa większym zmianom, które objęły natomiast część tylną. Nisko opadająca klapa bagażnika została przestylizowana a lampy tylne zyskały nowy kształt i styl.

VW Passat pomimo, że został unowocześniony zachował swój ponadczasowy, sprawiający solidne wrażenie wygląd. W tej topowej limuzynie niesposób doszukać się ekstrawagancji, czy szokujących rozwiązań, gdyż konstruktorzy postanowili zachować jej klasyczny styl.

Silniki

Pod maską auta pracować może jeden z ośmiu dostępnych silników, dzięki czemu każdy nabywca znajdzie coś dla siebie. Podstawowy motor ma pojemność skokową 1600 cm3. Jest to jednostka znana już z poprzedniej generacji samochodu, jednak lekko zmodernizowana (miejsce hydraulicznych popychaczy zaworów zajęły dźwigienki rolkowe). Motor uzyskuje moc 102 koni i moment 148 Nm. Już w tej odmianie Passat osiąga prędkość niemal 200 km/h (dokładnie 192) a do setki przyspiesza w niecałe 13 sekund.

Bez żadnych zmian pozostał sprawdzony, dynamiczny, turbodoładowany silnik 1,8, którego moc 150 KM pozwala na bardzo sprawne poruszanie się niemal w każdych warunkach drogowych. Prędkość maksymalna tak wyposażonego samochodu wynosi 221 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 9,2 sekundy.

Kolejna, 2-litrowa jednostka napędowa po raz pierwszy znalazła w największym VW. Jej zastosowanie predysponuje auto raczej do spokojnej jazdy, gdyż osiągi nie kwalifikują go do roli limuzyny o zacięciu sportowym. Na rozpędzenie pojazdu do setki potrzeba 11,2 sekundy a prędkość wynosi 202 km/h. Moc maksymalną producent określa na 115 koni mechanicznych a moment obrotowy na 172 Nm.

Dla pragnących silnych wrażeń bardziej odpowiedni jest silnik 2,3 V5. Dzięki 170 koniom mechanicznym i 220 Nm, osiągi Passata są w pełni zadowalające. Wystarczy wspomnieć, że sprint do setki trwa tylko 9,1 sekundy a prędkość maksymalna to 228 kilometrów.

Topowym motorem benzynowym jest sześciocylindrowy, 193-konny silnik o pojemności 2800 cm3. Uzyskuje on moment obrotowy o wartości aż 280 Nm, dzięki czemu zapewnia Passatowi bardzo dobrą elastyczność. Wskazówka prędkościomierza w tej wersji zatrzymuje się dopiero po dotarciu do liczby 238. Od zera do 100 km/h rozpędzanie trwa tylko 7,8 sekundy.

Najsłabszym motorem wysokoprężnym jest 101-konny 1,9TDI, który zastąpił niewystępującą już odmianę o mocy 90 KM. Jego podstawową zaletą jest niskie zużycie paliwa przy stosunkowo niezłych osiągach. Prędkość maksymalną producent określa na 191 km/h a przyspieszenie na 12,4 sekundy. Ciesząca się dotychczas ogromnym uznaniem, 115-konna jednostka 1,9 TDI poddana została poważnym modernizacjom, dzięki czemu osiąga teraz moc 130 KM. Zmiany objęły głównie turbinę, sprężarkę, tłoki i korbowody. Podobnie jak w przypadku poprzednika silnik ten charakteryzuje się bardzo niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. Osiągi, jak na tego typu konstrukcję są wręcz imponujące, gdyż możliwa jest jazda z prędkością przekraczającą 200 km/h a rozpędzenie auta do setki trwa mniej niż 10 sekund.

Dla bardzo wymagających zwolenników diesli VW ma w swej ofercie sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,5 litra. Odznacza się on mocą maksymalną 150 KM i potężnym momentem obrotowym o wartości 310 Nm. Osiągi tak wyposażonego samochodu zadowolą nawet bardzo wymagających klientów. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 9,6 sekundy a prędkość maksymalna to 220 km/h.

Modernizacja Passata zakończyła się właściwie na nadwoziu i silnikach. Nie objęła ona bowiem zawieszenia, w którym zastosowano przednią oś czterowahaczową i tylną, zespoloną. Całość uzupełniają oczywiście sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Obie osie wyposażono w hamulce tarczowe, jednak dla poprawy ich skuteczności przednie są wentylowane.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin