FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Volkswagen Golf Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Casillas
Administrator Forum
Administrator Forum



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

PostWysłany: Czw 18:41, 08 Lut 2007 Powrót do góry

Image
Przedstawicielem Volkswagena w klasie kompakt jest model GOLF. Zadebiutował on w 1973 roku i od tego czasu został wielokrotnie zmodernizowany.

Auto wyposażane jest w jeden z sześciu silników do wyboru. Cztery z nich to jednostki benzynowe: 1,4; 1,6; 2,0 i 1,8GTI pozostałe dwie to diesle o pojemności 1900 cm3. Podstawowa jednostka ma moc 75 koni mechanicznych i moment 128 Nm. Wartości te uzyskiwane są odpowiednio przy 5000 i 3300 obr/min. Zapewnia to autu predkość 171 km/h i przyspieszenie w 13,5 sekundy do setki. Zużycie paliwa mieści się średnio w 6,4 litra na każde sto kilometrów. Z silnikiem współpracuje przekładnia manualna o pięciu przełożeniach. Golf 1600 osiąga przy 5600 obr/min moc 100 koni mechanicznych a przy 3800 obr/min moment maksymalny o wartości 145 Nm. Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni ręcznej lub dostępnego za dopłatą, czteroprzełożeniowego automatu. Od zastosowanej przekładni zależą osiągi Golfa oraz zużycie paliwa. W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosi 188 km/h a przyspieszenie od zera do setki, niecałe 11 sekund. Auto spala średnio 7,6 litra benzyny na sto kilometrów. Skrzynia automatyczna pogarsza nieco dynamikę i tak przyspieszenie do 100 kilometrów trwa 12,9 sekundy a predkość maksymalna określona jest na 185 km/h. Przeciętne zużycie paliwa mieści się w granicach 8,6 litra.

Jednostka o pojemności skokowej 2000 cm3 odznacza się mocą 115 KM przy 5200 obr/min i momentem 170 Nm przy 2400 obrotach. Rozpędza ona samochód do 195 km/h i zapewnia mu przyspieszenie w 10,5 sekundy. Spala przy tym około 8 litrów benzyny bezołowiowej. Wartości te dotyczą podstawowej, 5-przełożeniowej skrzyni biegów. W przypadku automatu wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 192, a przyspieszenie do setki trwa prawie 12 sekund. Większe jest także średnie spalanie, które wynosi niecałe 9 litrów.

Dla zwolennikow szybkiej jazdy firma Volkswagen proponuje Golfa GTI z silnikiem 1,8. Samochód ten rozwija moc 150 koni mechanicznych przy 5700 obr/min i moment 210 Nm. Moment ten dostępny jest w szerokim zakresie obrotów, od 1750 do 4600. Takie wartości pozwalają na uzyskanie 216 km/h i na sprint do setki w 8,5 sekundy. Całkiem nieźle, zważywszy na uzyskiwane osiągi wypada średnie zużycie paliwa, które mieści się poniżej 8 litrów. Ofertę jednostek napędowych uzupełniają dwa diesle. Słabszy z pojemności 1900 cm3 uzyskuje moc 68 KM przy 4200 obr/min oraz moment 133 Nm, który dostępny miedzy 2200 a 2600 obr/min. Jest on zasilany poprzez elektroniczny wtrysk bezpośredni. Samochód z taką jednostką uzyskuje prędkość 160 km/h i przyspiesza do setki w nieco ponad 17 sekund. Przeciętne zużycie oleju napędowego to 5,1 litra na sto kilometrów. Ostatnią propozycją jest turbodoładowany motor o pojemności 1900 cm3, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk elektroniczny i chłodnicę powietrza doładowującego. Takie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie mocy maksymalnej 90 koni mechanicznych przy 4000 obrotów i momentu 210 Nm przy 1900 obr/min. Napęd przenoszony jest przez 5-biegową przekładnię manualną lub 4-biegową, automatyczną. W przypadku zastosowania tej pierwszej auto przyspiesza do setki w 12,4 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Automat uzyskuje prędkość 176 km/h i przyspieszenie w prawie 13 sekund. Spalanie także zależy od zastosowanej skrzyni i wynosi 4,9 lub 7 l/100 km.

Nadwozie Golfa odznacza się zwartą, masywną sylwetką, jest lekko zaokrąglone i ma ścięty tył. Charakterystyczne są przednie, zespolone reflektory, mieszczące światła postojowe, mijania, drogowe i przeciwmgielne oraz kierunkowskazy. Karoseria jest zbudowana w całości z blach ocynkowanych. Wnętrze zapewnia dobry komfort podróżowania. Wyposażono je w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. Za dopłatą dostępne są poduszki boczne. Regulowana kolumna kierownicy i wysokość fotela kierowcy ułatwiają zajęcie dogodnej pozycji. Wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie podobnie, jak jakość użytych materiałów. Wszelkie przełączniki i kontrolki rozmieszczone są funkcjonalnie, tablicę rozdzielczą podświetlono na niebiesko. Bagażnik o pojemności 330 litrów można za pomocą składanych oparć powiększyć do 1184 litrów. Maksymalna jego długość wynosi 143 centymetry a szerokość pomiędzy nadkolami - metr.

Zawieszenie przednie to kolumny McPersona, sprężyny śrubowe i amortyzatory teleskopowe, tylne to belka skrętna, oddzielne amortyzatory gazowe i sprężyny śrubowe. Hamulce wszystkich kół są tarczowe, wewnętrznie wentylowane. Wyposażono je seryjnie w ABS. Zębatkowy układ kierowniczy posiada wspomaganie, co znacznie ułatwia manewrowanie samochodem.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin